Thursday, February 13, 2014

Trött mamma

Ena tvillingen vill verkligen upp 04 varje morgon. Varje morgon. Den andre kan sova till 05. Man är kluven som förälder om det är värt att försöka få förste killen att somna om vid 04 då man vet att brorsan vaknar strax efter. Alas, pappa brukar gå upp med förstingen kl 04.

Det illustrerades vackert idag. Jag gick in i hans rum efter några skrik. (Pappa som vaknar på nätterna somnar ofta om på soffan på nedervåningen, han hörde ingenting.) Lade mig på golvet bredvid med min kudde och täcket, höll handen, fick hans teddybjörn - kudde - täcke i huvudet, sa åt honom att lägga sig några gånger då han försökte klättra ur spjälsängen, och så höll vi på en timme. Tills han SOMNADE! Lycka!

7 minuter senare skrek hans bror. Jag smög ut ur förstingens rum och in i brorsans rum. Lyfter brorsan (eller bush som dom kallar varann) ur sängen. Så fort vi får till dagens första kram hör vi förstingen igen. 

Det känns redan som en lång dag. Uppe vid 04 och måste stanna sent ikväll då jag har ett möte 45 minuter bort som börjar 17:45.

Hoppas det går bättre i morgon bitti. 

Nu: kaffe med massor av sojamjölk. Snart: dusch och en bättre attityd. 

No comments:

Post a Comment