Tuesday, February 11, 2014

På väg in till jobbet

Har ett otroligt fritt jobb. Måste infinna mig på lite möten då och då. Finnas tillgänglig via mailen. Men ofta så sköter jag mina dagar själv. Styr upp efter eget huvud, energi och to-do lista. 

Därför kan det kännas lite extra jobbigt de dagar jag måste kliva ur mysbyxorna (yogapantsen) och dra på mig jeans -- eller i värsta fall -- en kostym. Det händer ibland.

Idag är en sådan dag. Jag sitter med min stora sojalatte framför datorn. Mormor är ute på promenad i dimman med barnen. Och jag undrar vilka svarta byxor det blir idag då. Klockan närmar sig 08:30 och det börjar bli dags att bestämma sig.


1 comment:

  1. Det låter som ett perfekt jobb!
    Jag är väldigt bunden eftersom jag jobbar på ett av skolans kontor som supportar videokonferenskurser och möten. De behöver en hel del support.
    Sedan jobbar vi också med skolans hemsida.
    Och nej, jag saknar inte Hawaii (som svar på din fråga) eftersom det inte alls passade mig av någon anledning.
    Kram!

    ReplyDelete