Monday, February 10, 2014

Sex svenska saknade saker (no particular order)

  1. Mat (fisk och potatis, räksmörgås, färdiga såser i affären (BEA!), citronyoghurt), nudlar och afgansk mat och vietnamesisk mat i all ära men ibland vill jag bara ha lite FISK
  2. Familj och vänner, lagom distans är bra. Sverige från USAs västkust Känns För Långt
  3. Skärgården, kusten, VATTEN
  4. December, jul och ljus i alla fönster (förtränger slasket)

  5. Närheten till naturen, kommer ihåg hur jag lekte med kottar i skogen som barn. Känns som det är viktigt för barn som växer upp

  6. Ljusa möbler i offentliga lokaler (amerikanarna älskar heltäckningsmattor och ljusblågrå bord och bänkar, stoppade dynor)



2 comments:

  1. Ser nu att du bor här på västkusten. :)
    Jag saknar också fisk. Det finns knappt någon fisk - det som finns är väldigt begränsat känns det som. Jag åt massor med fisk i Sverige.
    Det är långt till Sverige från västkusten. När vi bodde på Hawaii var det VÄLDIGT långt.
    Och ja, naturen saknar jag otroligt mycket. Vi har alpin natur här eftersom vi ligger så högt upp (1000 meter). Och jag saknar Allemansrätten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saknar du Hawaii? Det är min makes dröm att bo där! Kram!

      Delete