Wednesday, February 5, 2014

Migrationsverket

Handskas med byråkrati och the government är kanske aldrig helt lätt. Jag har ju i ungefär 10 år skickat in papper och personbevis och betyg och checkar och applikationer och gud vet vad till den Amerikanska staten för att få rättighet att stanna här i USA. En otroligt lång process, och ibland väldigt svår process. Och bara ett par år efter att man är klar ska man börja om - men åt andra hållet. Nu är det maken som ska ha Svenskt uppehållstillstånd. Och självklart har jag blivit utnämnd till sekreterare ...

Jag måste erkänna att jag inte direkt har koll på vad som krävs för detta. Migrationsverkets hemsida ger lite olika uppgifter beroende på var man läser, men på det stora hela ser det enklare ut än att försöka bli laglig i USA. Och sen har man ju i Sverige piffiga bilder som ska vara pedagogiska och förklarande. Haha bara i Sverige alltså!




Men nu flyttar vi hem, Ingvar Kamprad och jag (inte tillsammans då).

No comments:

Post a Comment